czwartek, 8 sierpnia 2013

...pokój numer 8, korytarza mrok...

a na korytarzu sporo ludzi. Wśród nich ja - umówiona na 10:20, jak reszta zgromadzonych - w ośrodku orzekania o niepełnosprawności (albo coś w ten deseń). Z pakietem skserowanych dokumentów przebiegu choroby pod pachą, głównie składających się z wypisów ze szpitala, których mam już spory pliczek. Po dwudziestu minutach weszła w końcu osoba umówiona na 10:00, ale rotacja była szybka i orzeczenia dawali niemal od ręki.
W komisji dwoje ludzi - po lewej lekarz, po prawej jakaś kobieta, oboje wielce piszący cały mój pobyt z nimi w pokoju. Pisania nie przerywali nawet zadając mi pytania typu: Ile pani ma lat, jakie wykształcenie, czy skończyła pani jakieś kursy, kto panią utrzymuje, czy ma pani prawo jazdy, czy może pani iść do pracy, jak się pani czuje, po co pani to orzeczenie. Na wszystkie dzielnie odpowiadałam, sama nie wiem dlaczego z jakąś taką grobową miną... Wielki pan doktor nawet nie zajrzał pewnie do tych dokumentów, wnioskuję po pytaniach, które padały od niego. No nieważne. Najważniejsze, że dostałam stopień "znaczny", na rok.

Co się z tym wiąże? Zasiłek pielęgnacyjny, to po pierwsze. Jest to kwota 153zł miesięcznie. Dostanę też wyrównanie, bo wniosek złożyłam jeszcze w maju zaraz po wyjściu z naświetlań. Karta parkingowa dla niepełnosprawnych, z którą teoretycznie nie muszę się stosować do takich znaków drogowych jak: zakaz ruchu w obu kierunkach, zakaz wjazdu pojazdów silnikowych z wyjątkiem motocykli jednośladowych, zakaz postoju, zakaz postoju w dni nieparzyste, zakaz postoju w dni parzyste i strefa ograniczonego postoju, mogę stawać na "kopertach". Poza tym są ulgi w muzeach, komunikacji miejskiej - dla mnie i dla "opiekuna", bo ja przecież jestem prawie "niezdolna do samodzielnej egzystencji"... Więcej na ten temat możecie znaleźć TUTAJ. Na orzeczeniu mam dwa symbole przyczyny niepełnosprawności: 09-M i 11-I. Niezawodny internet oświecił mnie, że oznaczają one kolejno:  "choroby układu moczowo-płciowego" oraz: "inne, w tym schorzenia: endokrynologiczne, metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźne i odzwierzęce, zeszpecenia, choroby układu krwiotwórczego"
Symbole przyczyn niepełnosprawności, o których mowa w § 13 ust. 1 pkt 8, ust. 2 pkt 9 i ust. 3 pkt 9, oznacza się w poniższy sposób:

01-U – upośledzenie umysłowe;
02-P – choroby psychiczne;
03-L – zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu;
04-O – choroby narządu wzroku;
05-R – upośledzenie narządu ruchu;
06-E – epilepsja;
07-S – choroby układu oddechowego i krążenia;
08-T – choroby układu pokarmowego;
09-M – choroby układu moczowo-płciowego;
10-N – choroby neurologiczne;
11–I – inne, w tym schorzenia: endokrynologiczne, 
metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźne i odzwierzęce,
zeszpecenia, choroby układu krwiotwórczego,
12-C — całościowe zaburzenia rozwojowe.

Nie wiem, co autor mojego orzeczenia miał na myśli, ale z tego, co się orientuję, to z moim układem moczowo-płciowym, a dziękuję! Wszystko w porządku! Poza tym chyba bardziej pasowałoby upośledzenie umysłowe, albo choroby neurologiczne, no i nie wiem, czy aż tak "szpetnie" wyglądałam...?! :P

Jutro znowu na chemię - strzał, tablety na dwa tygodnie w garść i do domu. Wcześniej oczywiście lumpeks, bo "żółte" będą za 10zł :D

DN na luzie o guzie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Błagam, nie piszcie, że mi współczujecie, bo na prawdę nie ma czego!