piątek, 12 kwietnia 2013

Na wiosnę się linieje - IO dej tłenti syks

Zwierzęta zrzucają sierść na jesień na pewno. Czy na wiosnę, to nie pamiętam, bo dawno nie miałam psa, ale to się, mam nadzieję, zmieni, jak wyjdę (żeby się zmobilizować do spacerów;) W każdym razie ja swoje owłosienie zrzucam i prześwity, na szczęscie nie na całej głowie, robią się coraz większe. Jak czasami do tej pory mi się zdarzało wychodzić z prawie "łysą pałą" (a na pewno baaaardzo krótką fryzurą), tak teraz nie ruszam się już bez chustki na głowie. Najdziwniejsze jest to, że jak pociągnę kępkę włosów, to wychodzą bez cebulek, tak, jakby były spalone (?) Możliwe. W końcu jeśli Cyklop zabija komórki rakowe, to nie szczędzi jakichś tam głupich cebulek włosowych. A te regenerują się potem od 3-6 miesięcy. Ta druga opcja, podejrzewam, jest zarezerwowana dla trochę starszych osób. A ja, jeszcze młoda, zdrowa, silna, nigdy nie chorująca na nic pewnie ogarnę to szybciej:)

Po wyjściu, ale jeszcze zanim do niego doszło, już widzę same korzyści. Ala namówiła mnie, na złożenie wniosku do MOPSu o zasiłek pielęgnacyjny. Rozpatrują ok. miesiąc i zwykle przyznają. Ala skorzyatała, ale ta to w ogóle już jest rencistką, bo przekroczyła 182 dni choroby i musiała się zwolnić. W końcu takie 153zł też dobre, a dlaczego i ja miałabym nie szkorzystać? Poza tym obowiązuje karta parkingowa dla niepełnosprawnych, darmowe przejazdy komunikacją miejską i 50% na pociągi. Ponoć ustalają to na minimum rok a czasem i na dwa. Nie czuję się w żaden sposób niepełnosprawna, chociaż dla ludzi, którzy mieli do czynienia z guzem mózgu komisja orzeka "znaczny" stopień niepełnosprawności z tymi plusami, które wypisałam.

I tak nikomu innemu tych pieniędzy nie zabiorę - jak mają nie dać mnie, to nie dadzą nikomu. Nikt nie zbiednieje. Jak się uda, to będzie fajnie. Najbardziej urządzałyby mnie zniżki na pociągi i darmowe MPK, a także tanie bilety dla "opiekuna osoby niepełnosprawnej". Zamierzam się więcej ruszać, oczywiście bez przesady, ale nie będę na okrągło woziła się samochodem jak do tej pory. Rower, autobusy, spacery.

Taki zniosek - no kurde, czemu nie? :P I tak nie wrócę od razu do pracy. Guz mózgu - w końcu nie w kij pierdział.


DN nwlbjpg

11 komentarzy:

  1. Na wiosne zwierzaki zrzucają zimowe pierze :)
    A pewnie, że składaj wniosek, będzie chociaz na wizyty w Rossmanie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zebys wiedziala:) moj Maz mowi- bedziesz miala zasilek pielegnacyjny na kosmetyki pielegnacyjne...
      - a na kolorowe?
      - dla mnie mozna to podciagnac...
      Wiec zaczynam pomalu liste;D

      Usuń
  2. Jasne że tak! Jak można to się staraj o kaskę zawsze to coś :) Planujesz zakup pieska? :D Nie bierz tylko syberiana husky , mam i to jest koszmar! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zakup a bardziej adopcje:) moj T.chcialby takiego, ale ja wole kundelki, no i musielibysmy sie wstrzymac jeszcze z pol roku do wykonczenia domu.. Poza tym on jest strasznie wymagajacy!

      Usuń
  3. Tak jak piszesz, nikomu tej kasy nie zabierzesz. Prawda jest niestety taka, że w naszym kraju z zasiłków, dodatków i tym podobnych "dobroci" korzysta głównie część społeczeństwa, która nie powinna wydając otrzymane pieniądze na używki... Smutne to, bo znam rodzinę, która nie może starać się o pieniadze, bo są zameldowani z rodziną, a dzięki temu dochód mają zbyt duży =/ a im się naprawdę nie przelewa. Gdybym mogła sama składałabym wnioski na wszystko co się da, bo jak widzę jak matka dwójki dzieci wykorzystuje te pieniądze na alkohol i papierosy to aż mnie trzęsie w środku...
    Wracając do tematu: staraj się o wszystkie dodatki jakie tylko możesz. Pieniądze na ulicy nie leżą, a taka zniżka na pkp czy autobusy zawsze się przyda =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie! ci, co potrzebuja i sie staraja czesto nie dostaja a ktos, kto ma 'ciagnie' od panstwa ile sie tylko da...
      :*

      Usuń
  4. A może mam głupie pytanie jak coś to nie odpowiadaj :)Zimniej jest z łysą albo prawie łysą głową? Chronią włosy przed wiatrami i zimnem czy nie aż tak w wielkim stopniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że teraz nie mam całkiem łysej, ale jak po operacji jeszcze mi włosy nie odrosły, to oczywiście, że było mi zimno:) Chronią i to bardzo:)) :*

      Usuń
  5. I słusznie! Moja mama jest rencistką pierwszej grupy, osobą prawie niewidomą. Od lat korzysta z "dodatków" (nie tylko finansowych). Nie musi płacić podatku za psa, ma o wiele niższy abonament telewizyjny i telefoniczny, od podatku odliczamy na nią komputery itd. Oczywiście miejsce parkingowe, prawie darmowe przejazdy różnymi środkami lokomocji, darmowe trzy pary okularów co parę lat... I tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś jest dla ludzi takich czy innych, to znaczy, że można korzystać, do czego przymierzam się na 100%

      Usuń
  6. Nominowałam Cię do Liebster Award :)
    http://nekosmetics.blogspot.com/2013/04/liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń

Błagam, nie piszcie, że mi współczujecie, bo na prawdę nie ma czego!